FRÅGOR & SVAR

 

Hur beställer jag från My first room?
Vad kul att du vill beställa. Du behöver registrera dig som kund hos My first room innan du slutför din beställning. Vår webbshop är av lite äldre version och vårt kassasystem är inte den vanliga moderna förekommande. Webbshopen fungerar dock utmärkt och du får olika  betalningssätt att välja mellan i kassan.

Registrera dig snabbt och enkelt som kund här
Förutom att du måste ange dina personliga och valfria inloggningsuppgifter, behöver vi din adress, e-post och telefonnummer. That is it.

 

Kan jag mejla min order till er, om det inte fungerar att beställa i webbshopen?
Ja, självklart. Alla orders är välkomna. Mejla oss vad du vill beställa med din adress till info@myfirstroom.se. Om du designar eget väggord kan du göra en skärmdump (print screen) och mejla till oss på utformningen.

Det kan i vissa webbläsare vara svårt att se varukorgen eller varorna som lagts där i, på grund av ramar. Vi strävar alltid efter åtgärda eventuella problem som våra kunder drabbas av.

  

Kan företag eller organisationer beställa från My first room?
Absolut, beställ som vanligt i webbshopen men välj Företagskund i kassan och skicka era fakturauppgifter till info@myfirstroom.se. Vi fakturerar med 14 dagars betalningsvillkor eller enligt överenskommelse. Specialbeställningar skickas direkt till info@myfirstroom.se.

 

Hur skickas min beställning?
Vi skickar antingen som brev med Posten varubrev eller som paket med DHL ServicePoint till utlämningsställe närmast din adress. Vår policy är att skicka alla varor i en beställning i en och samma sändning. Men om vi gör en delleverans, så betalar du som kund bara en fraktkostnad.

 

När levereras min beställning?
Alla varor som finns på lager skickas inom en vecka.
Beställningsvaror och väggord är tillfälligt slut i lager, ger leveranstid upp till två veckor. Designade egna väggord har en produktionstid och leveranstid är mellan 1-3 veckor.

 

Hur kontaktar jag My first room med andra frågor?
Skicka ett mejl till oss på info@myfirstroom.se.

 

Kan jag ångra mitt köp hos My first room?
Du har rätt att ångra köpet inom 14 dagar från den dag du har fått varan, enligt distans- och hemförsäljningslagen. Vid ångrat köp får du själv betala returfrakten. Här finns vår ångerblankett. Vi återbetalar varans pris till ditt bankkonto, på utbetalningskort, till ditt kreditkort om du betalat med det eller justerar faktura. Obs! Ångerrätt gäller inte egen designade väggord med hänvisning till att de tillverkas efter konsumentens särskilda önskemål.

 

Kan jag reklamera en skadad eller felaktig vara?
Ja, och vi agerar enligt Konsumentköplagen. Meddela oss inom skälig tid på info@myfirstroom.se. En skadad eller felaktig vara ersätts med ny vara eller med varans värde. Vi står för returfrakten, antingen postar vi ett adresskort för kundretur eller ersätter kunden om kunden lägger ut för returfrakten.

 

Hur behandlar ni mina registrerade personuppgifter?
I enlighet med de grundläggande kraven i Personuppgiftslagen